20 Ağustos’da başlayan yeni uygulamayla ULAŞIMDA YENİ DÖNEM başladı. Ancak daha ilk günden itibaren öyle bir kaos yaşandı ki, vatandaş malum haklı tepkisini koydu. Tepkinin derecesi ve sınırları zaman zaman istenmeyen görüntülerin oluşmasına neden olsa da, mağdur olan Antalya halkı ulaşımdaki organizasyon kopuklukları ve de bilinmeyen yeni hat isimleri, aktarmaların yaşattığı çile ile çok haklı konumdaydı.
Toplu taşım araçlarını kullanan vatandaşlardan bazılarıyla yaptığım sohbetlerde, ortak olan ve kabullenilemeyen durum, aktarmaların oluşu ve daha önceden gidebildikleri yerlere aktarmalarla dahi ulaşamayışlarının yanında, yaşadıkları ciddi zaman kayıpları ve sinir harbinin yarattığı sıkıtıydı..
İlk günden itibaren işyerlerine zamanında gidemeyen vatandaş, eski uygulamayı istediğini söylüyor, ULAŞIMDA YENİ DÖNEME, hayır diyerek isyan ediyor. Yeni sistemden kimse memnun olmadığını dile getiriyor. Vatandaş, toplu taşıma sisteminin yeteri kadar tanıtılmadan hayata geçirildiğini söylüyor. Ulaşımda yeni sisteme tepki gösteren bazı vatandaşlar da cumartesi günü yol kapatıp, Belediye Başkan Mustafa Akaydın’ı protesto ederken, dün de Ali Çetinkaya esnafı yeni sistemle dükkânlarına müşteri bile girmediğini gerekçe göstererek Büyükşehir Belediyesi’ne yürüdü. Genel Sekreter yardımcıları Cemal Öcal ve Bayram Özen’le görüşen esnaf temsilcileri 15 günlük sürede bir düzelme olmaması halinde eylem yapacaklarını belirtti. Kendisinin Düden Şelalesi civarında oturduğunu belirten Altıner, “3 dolmuş değiştirerek evime gittim. Otobüsçülerin dolmuşçuların yeni sistemden hiçbir bilgisi yok. Hangi dolmuşun nereye gittiğini bile bilmiyorlar. Bu sistem kolay kolay oturmaz.” dedi.
Evine gidebilmesi için bugün 7 lira para verdiğini açıklayan Hüseyin Yılmaz, “Taksi ücretleri fazla olmasa taksiyle gideceğim. Fakat bir emekli aylığı ile geçinen bir insanım. Bir insan 3 saatte evine gidemez mi? Her gün 3-4 ayrı dolmuşa binmek zorunda mıyım?” şeklinde yetkililere soru yöneltti.
Antalya Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanı Nazif Altınpınar ise uzmanların yaklaşık 1, 5 yıldır yürüttüğü çalışma sonucunda yeni toplu taşıma sisteminin hayata geçirildiğini ve yılların getirdiği bir alışkanlığı değiştirmenin zor olduğunu dile getirerek yapılan çalışmada yanlışlıklar olabileceğini, aksaklıkları görerek çözeceklerini, oluşturulan kriz masasında bu sorunları çözmeyi planladıklarını, vatandaşlardan özür dilediğini, hiçbir belediyenin, vatandaşının yararına olmayan bir çalışmayı uygulamayacağını ancak aksaklıkları belki bir, belki iki ay içinde rayına oturtabileceklerini ifade etti.
Burada Antalya gibi büyük bir metropolde bir sistemi değiştirmenin çalışma süresi 1,5 yıl olabilir ancak tanıtma ve aşamalı hayata geçirme sistemi neden akıl edilmedi anlamıyorum ayrıca sorunların çözüm süresinin en az bir aydan başlamasını da kabul etmek mümkün görünmüyor. Sayın ALTINPINAR’ı iyi tanıyor, başarılı çalışmalar yaptığını biliyorum ancak bu çalışmanın hayata geçirilişinde ULAŞIM KOORDİNASYON MERKEZİNİN bir koordinasyon hatasına düştüğü kesin görünüyor.