Gıda işletmelerinde bağımsız denetim Sistemi BIX-FSP

Bağımsız üçüncü taraf denetimler, bir gıda işletmesinde gıda güvenliği riskini azaltmak üzere geliştirdiğimiz yeni sistemimiz, BIX-FSP. Gıda güvenliği noktaları olarak tanımlayabileceğimiz bu sistemin temel amacı, gıda işletmelerinde yasal gereklilikleri karşılamak, işletmenin marka değerine zarar verici hata ve uygunsuzlukları önlemek, personelin konu ile ilgili eğitimlerini vermek ve denetim mekanizması oluşturarak, personel performansını artırmaktır.

 

2002 yılından beri yapmış olduğumuz yönetim standartları, kalite çalışmalarını ve en önemlisi sektör tecrübelerimizi derleyerek oluşturduğumuz bu sistemin en önemli özelliği kendini sürekli yenilemesi ve işletme koşullarına uyarlanabilmesidir. Yılların vermiş olduğu sektör tecrübelerimizle, ISO 22000, BRC, Global GAP vb uluslararası sistemlerde edindiğimiz danışmanlık ve denetim tecrübelerimizi harmanlayarak oluşturduğumuz bağımsız denetim hizmetimiz, BIX-FSP, işletmelerde pratik, doküman yükü oluşturmadan sonuç odaklı bir yaklaşım sağlamaktadır.

 

İşletmeler müşterine sunmuş oldukları hizmet ve ürünlerin güvenliğini sağlamakla yasal olarak yükümlülerdir. BIX-FSP sistemi, müşterilerine karşı bu sorumluluklarını yerine getirerek müşteri güvenliğini sağlayan işletmelerin belirlenmesi ve bu yetkinliklerinin müşterilerine ve üçüncü taraflara karşı duyurulması amacıyla ortaya çıkmıştır.

 

BIX-FSP ödünü kazan işletmeler bu ödülü işletmelerinde, web sayfalarında kullanarak müşterine verdikleri önemi ve değeri müşterilerine sunarak, bu konuda diğer işletmelerden ayrılmaktadır.

 

BIX-FSP markası altında işletmelere, Uluslarası standartlar olan, ISO 9001, ISO 22000, BRC standartları ve yerel yasa ve yönetmelikler dikkate alınarak hazırlanmış olan kontrol listeleriyle periyodik denetimler yapılmaktadır.

 

NEDEN ÜYE OLMALISINIZ

İş dünyasında yaşanan rekabet ortamında hizmet verilen kişi ve kuruluşlar standartlara uygun güvenli işletmeleri tercih etme eğilimindedirler. Rekabet ortamında işletmeler artan müşteri isteklerini karşılayabilmek ve müşterilerine verilen hizmet ve ürünlerde müşteri güvenliğini sağlamakla sorumludur.  Müşteriler ürün ve hizmet alımı sırasında önceliği, müşteri sağlığı ve güvenliğini dikkate alan işletmelere vermektedir.  Müşterilerine bu güvenceyi vermek isteyen işletmeler, bağımsız kuruluşlardan denetim hizmeti almaktadır. Söz konusu bağımsız denetim sistemi ile, işletmeler güvenli olmayan hatalı ürün&hizmet üretebilme riskini azaltır aynı zamanda yasal Mevzuata uygunluğu sağlayarak, haklı rekabet üstünlüğünü sağlayacak ve müşterilerinin güvenini kazanacaktır. Bu güven ise müşteri sadakati sağlanmasında en önemli kriter olacaktır.

 

Üçüncü taraf bağımsız denetim hizmeti alan işletmelerde, objektif kontrol yani denetim mekanizmasının kurulması işletme ve çalışan performansında önemli bir verimlik artışı ve iş yapma şekillerinde standartlaşma ve iyileşme sağlamaktadır. Yapılan araştırmalar, bağımsız denetim hizmeti alan işletmelerde, işletmenin özelliklerine göre %5 ile %30 arasında performans artışı meydana geldiği görülmektedir. Bağımsız denetim hizmetinin personel verimliliği üzerine %5 bir etkisi bile olsa, bu yüz personel çalıştıran bir işletme için yaklaşık beş iş günü verimlilik artışı sağlamaktadır. Bu da aslında işletmeye yapılan bu yatırımın kendini hemen amorti ettiğini göstermektedir.

Yayın Tarihi
16.08.2013
Bu makale 7245 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!