Geleceği şekillendiren bir ülke olmak hiçde hayal değil. Bu bir çok alanda mümkün olabilceği gibi turizmde de mümkün. Turizm talebinin düşmesi konjuktorel olaylara bağlı ve geçici nitelikte olagelmiştir ve olacaktır da. Mühim olan talep yapısını etüd edip, perakende satış kabiliyetini arttırmaktır ve seri girişimciler ile sürekli taze kanı sektöre pompalamaktır.
Taze kan ile kastım proje, proje, proje. Güzel ülkemin girişimci enerjisine sahip genç neslinin projelerine destek çok önemli. Ancak koltuklarını birilerine yakınlıkları ve o birilerine rakip olamayacak kadar yaşlı veya donanımsız oldukları için işgal edenlerde yok değil maalesef. Bunları tanımak hiçde zor değildir zira kendilerine tehlike olarak gördükleri yeniliklere karşı çıkarlar, kim olduklarını veya olmadıklarını ispat veya örtbas için daha fazla bağırıp çağırırlar ve daha çok göz önünde olmaya çalışırlar. Sonuç ile değil süreç ile cebelleşir dururlar. Bu vatanı, BU ŞEHRİ seviyorsanız bu emareleri gördüğünüz kişileri tezelden değiştirin lütfen.
2003 Yilinda 16 Milyon Turist - 13.900.000.-USD gelir ve kisi basina harcama 850.-USD
2014 Yilinda 42 Milyon Turist - 34.500.000.-USD gelir ve kisi basina harcama 828.-USD
2023 Stratejik hedefinde 63 Milyon Turist, 86 Milyar USD ve turist basına 1350.-USD harcama hedefleniyor.
Şimdiye kadar katıldığım her toplantının en çok tartışılan konusu turizm master planının olmaması idi. 2023 yılına kadar olan bir master planımız mevcut.
Hizmet etmek günü kurtarıp ay sonunda maaş almak olmamalıdır. Alt kadronuza sahip değilseniz yetkili koltukları işgal etmeyeceksiniz. İdealleriniz varsa tüm olumsuzluklar ile savaşırsınız.Yanıtı bulunması gereken soru ise hedefe ulaşmak adına sürdürülebilir planlamanın nasıl yapılacağıdır.
Sürdürülebilir planlama, gerek özel sektörde gerekse kamuda ancak ve ancak liyakat sahibi sürekliliği sağlanmış kadrolar ile gerçekleşebilir.Bu kadrolar hem seri girişimcilerin önünü açar hem kendileriyle birlikte girişimciler de başarı sağlar.
Sektörde süreklilik sağlamada birinci öncelik orta ve uzun vadede verimlilik skalasının belirlenmesidir.
Artık günümüzde turist sayısı, doluluk oranları ve dövüz giriş çıkışı gibi unsurların ötesinde Turkiye turizminin, dolayısı ile toplumun bu sektörden ne gibi faydalar sagladığı incelenmelidir. Sektörün yarattığı istihdam ve elde edilen gelirin karşılığında ülkemiz kaynaklarının (elektrik, su, doğal kaynak) ne oranlarda sarf edildiğide oldukça onemli hale gelmiştir. Aksi halde daha bir çok toplantı yaparız ve var olan master plan sadece var olmaya devam eder.
İdeolojik yaklaşımlar körleştirir veya herşeyi bulanık görürsünüz.
İdeolojinin değil davanın ve hizmetin bir gönül işi olduğuna inanmış vatan sever olmaktır esas olan. Vatana hizmet etmenin bir gönül işi olduğuna inanırsak BU ÜLKE gelecekte önüne geçilmesi zorlanacak ülkeler arasında olabilecektir.