Aramak İstediğiniz Kelimeyi Yazn!

close

Denize ve Denizciliğe Yatırım Zamanı

Kabotaj  Kanunu’na göre yabancı bayraklı gemiler Türkiye’ye sadece yolcu ve  yük getirir

Türkiye’den sadece yük ve yolcu götürür.

Bizim limanlarımızın birinden öbürüne yük ve yolcu taşıyamaz.

SORU:

1-) Yabancılara yasakladığımız bu işi biz kendi gemilerimiz ile yapabiliyor muyuz?

Kabotaj Kanunu’na göre  Türk limanları arası yolcu ve yük taşıma hakkı sadece Türk

bayraklı gemilere aittir.

Antalya limanına yabancı bayraklı   “KRUZ GEMİLERİ” turist getiriyor. 

Fakat Antalya’dan gemiye binip İzmir veya İstanbul’a gidemezsiniz.

Yabancı Bayraklı gemiye biner iseniz Yunan adalarına, İtalya’ya gidebilirsiniz.

 

NEDEN ACABA?

Çünkü Türk bayraklı limanlarımız arası yolcu taşıyacak , dış hatlarda

tarifeli sefere çıkacak  gemimiz yok.

Türkiye Deniz İşletmeleri ( TDİ ) 1970’lerden önce 4 dış hatta, 16 limana ,

10 iç hatta  50 limana  yılda bini aşan sefer yapıyordu. 

 

TDİ’Yİ ÖZELLEŞTİRDİK.

TÜRK BAYRAKLI GEMİLER NE OLDU?

Ülkemizin sahip olduğu bir kruvaziyer  gemisinin olmaması, Türkiye’deki kruvaziyer

turizmini “ ülkemizin sahip olduğu kruvaziyer gemilerle dünya kruvaziyer turizmi

pastasından pay alması ” açısından değerlendirilmesini imkânsızlaştırmaktadır. Son

kruvaziyer  gemilerimizden  M/V Akdeniz’in emekli olması ve M/V Karadeniz’in ise

özelleştirmesinden sonra Türk bayrağından çıkmasından sonra elimizde hiç

kruvaziyer  tipi gemimiz kalmamıştır.

1990-1992 yılları arasında Denizyolları İşletmesi tarafından Tura Turizm ve Alman

Phoenix Turizm Şirketi tarafından kiralanan Akdeniz gemisi, kışın Cenova kalkışlı ve

dönüşlü olarak 14 günlük Kanarya Adaları-Batı Afrika Sahilleri turu; yazın ise

Bremerhaven kalkışlı ve dönüşlü olarak bir haftalık Norveç Fiyordları-Shetland

adaları- İskoçya turu yapmaktaydı.

Yine benzer bir şekilde kiralanmış olan M/V Karadeniz gemisi de; Denizyolları

İşletmesi tarafından özelleştirilmiş, satın alan firmada gemiyi bir Yunanlı firmaya

satmıştır.

Kruvaziyer  turizmi; “üç yanı denizlerle çevrili ülkemizin kruvaziyer gemilerin uğrak

limanı olarak bu pastadan pay alması açısından” incelendiğinde; Akdeniz çanağında

ören yerlerine yakın Kuşadası, Antalya, İstanbul gibi limanları ve denizlerinin temizliği

ile ülkemizin önemli bir potansiyeli olduğu görülmektedir.

Armatörlerimiz yatırımlarını yük gemilerine yaparak filolarını zenginleştiriyorlar.

Turizmcilerimiz tatil köylerine yatırım yaparak zincirlerini genişletiyorlar.

Fakat yolcu gemisine, Kruvaziyer  turizmine yatırım yapan yok denilecek kadar az.

Bu nedenle;

 KRUVAZİYER TURİZMİ YATIRIMI İÇİN

ŞİMDİ TAM ZAMANI

Allah Selamet Versin

 

MAKALE Yorumları

İZZET ÜNLÜ
DENİZCİ GÖZÜYLE
mail_outline : izzetunlu@gmail.com
Dinle

Yayın Tarihi

01.09.2021

Okunma Sayısı

442

Makaleyi Paylaş

Diğer Makaleler