BAKIŞ

Şımaran Batar!..

 

Turist sayan değil, turisti anlayan bir şehir istiyoruz .
Antalya’nın turizmde güçü “yüksek oda kapasitesi krallığı”değil 
“büyük ürün çeşitliliği yelpazesi imparatorluğu “ olmalıdır . 

Her yoğun geçen sezon gelecek sezonlar için bazı tehlikeleri de beraberinde getiriyor .
Müşteri bıkmamalı, sıkılmamalı..

Turizmde en “keskin kılıç” müşteri memnuniyetidir .

Müşteri memnunsa kendiside yine gelir, dostunu komşusunuda getirir.

Tektip ürünlerde çok yüksek müşteri sayısı ve aşırı yoğunluk fiziki daralmalara, kısıtlamalara , hizmet aksama ve gecikmelerine sebeb olabiliyor .

Madem tüm yetkililer Antalya’nın turist sayısını şimdiden 20 milyonun üstüne çektiklerine göre :
Ozaman yetkililerin ve biz turizmcilerin devamlı olarak birbirimize liyakat penceresinden bakarak,piyasalara danışarak, müşteriyi dinleyerek samimi olarak soracağımız 

Büyüyoruz ama gelişiyor muyuz?
Büyüyoruz ama güzelleşiyor muyuz?
Büyüyoruz ama zenginleşiyor muyuz?

sorusu bizlerin doğru kararlar almamızı sağlayacaktır .

Antalya’nın turizmde güçü yüksek oda kapasitesi krallığı değil - büyük ürün yelpazesi imparatorluğu olmalıdır .

Ozaman: 

Antalya turizminin yapısal dönüşüm vakti geldi demektir :

Önce Antalya turizminin yazılı kriterleri olması lazım:

Uluslararası ve yerli Müşterinin bizim Antalya için koyduğumuz hedefleri değerli bulması ve doğru anlaması , algılaması Antalya turizminin ekonomik dürdürebilirliğini ve ticari başarısını şimdiden tayin edecektir .

Antalya hızla büyürken doğaya ve tüm canlılara saygılı olduğunu ve kalacağını, temiz çevreden- deniz nehir sularının temizliğinden asla taviz vermeyeceğini , küresel ahlak ve etik değerlerini baş tacı edeceğini ve özelikle bir tur dünya destinasyonu olarak mevcut markalarının ürün kalitelisinden ve eşsiz hizmetinden taviz vermeyeceğini dair bir kurumsal şehir manifestosu gerekmektedir .

Antalya’nın gelecekteki sürdürülebilir ve kalıcı, temiz, sade ve yarının uluslararası çevre ve canlı’ya duyarlı formatında projelerinde bizimde katkılarımız olacaktır:

Bu konuda 2019 yerel seçimlerinden sonra çok ciddi çalışmaların içinde olacağız : 

Bu konuda bir çok proje hazırlanıyor :

Sadece örnek olarak şimdiden üzerinde çalıştığımız Antalya66 projesini kaba hatlarını size sunmak istiyorum :

Antalya66 ile yüzbinlerce Avrupalı best agerleri “hayat 66 sında Türkiye’de başlar “ sloganı ile kış aylarında Türkiye taşıyıp tesislerimizin üsten hizmet gücü, altyapısı ve kaliteli sunumları ile Bedtager leri Antalya’nın - Türkiye’nin ebedi müdavim müşterilerine dönüştüreceğiz ..

Kuzey Antalya’yı yürüyüş ve bisiklet yolları ile İsparta üzerinden Afyon’a bağlayacağız . Akıllı küçük ve orta boyutlu doğa ile barışık, çağdaş altyapısı ile ananevi Anadolu tadı , sesi, kokusu taşıyan tesisler ile Antalya , İsparta ve Afyon’u birbirine bağlayacağız 

Liyakalı turizmcilere 2-4 dönümlük küçük tahsisler ve liyakat kredileri verilmesi için çalışacağız.

Deniz, termal, nehir, dağ, yayla ve ormanlarımız attık birbirine sırt dönmeyecek -birbirine geçit verir hale gelmesi için proje çalışmalarına destek olacağız 

Birbirini destekleyen, kazandıkça kendini daha iyi koruyan / modüler turizm ürünlerini Tur operstörlerine ve online sistemleri taşıyacağız .

Antalyalılara , turist misafirlerimize ve uluslararası piyasalarada yeni soluk aldıracak çalışmaları kamuoyunun gündemine taşıyacağız.

Afyon termalini Antalya sahillerine bağlayıp turistlere ring tatil imkanı sağlayacağız 

Antalya’ya kayak turizmini geri getirilmelidir.

Antalya’ya kahraman yatırımcıya değil - çalışanınıda kalkındıran sürdürülebilir entegre turizm projelerine ihtiyacı var. 

Expo Antalya çürüyor, çok üzülüyorum . Oraya harcanan para ile dünyada 5 kıtada 5 tane devasa Türk Tanıtım ve Kültür Evi kurulurdu ..

Bu yıl personel sıkıntısı yaşadığınızı biliyorum . Kimse sezonluk çalışmak istemiyor . 
Herkesin çoluğu çocuğu , borcu kirası var.
Empati yapın bugünün yaşam şartlarına 6 aylık maaş ile nasıl cevap verebilirsiniz .

Bu iş sezon işi değil yapılan yatırımların 12 aya 365 gün çalışması lazım.

Başka çare yok.
 

Yayın Tarihi
20.06.2018
Bu makale 1705 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

ÇOK OKUNAN

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!