DÜŞ-ünü-YORUM

Otel Çalışanlarımızı Nasıl Gözlemleriz?

Steve DiGioia’dan çeviridir.

 
Birkaç yeni çalışanı işe başlattınız. Aralarında barmenler, garsonlar ve resepsiyonistler, mutfak çalışanları var. Peki bir sonraki adım? Geleneksel eğitim programlarınıza aldınız. Hemen ardından da sahaya sürdünüz. Şimdi kendi insiyatifleri ile baş başalar. Biliyorsunuz ki saygı duyulacak bir iş çıkartıyorlar. Daha da iyi olacaklar. Artık boş olan pozisyonlar doludur, siz de bir sonraki sorun ile ilgilenebilirsiniz.
 
Peki bu yeni çalışanı mesaisinde nasıl gözlemliyorsunuz? Samimi olarak soralım, çalışanlarınızın herhangi birisini mesai sırasında nasıl gözlemliyorsunuz? Çalışanlarınızı değerlendirmek için hangi süreçleri kullanıyorsunuz?
 
Esasında, her bir çalışanınız eksiksiz olarak en üst seviyede performans sergilemeden istikrarlı bir üstün misafir hizmeti sunmanız çok zor. Ama herhangi bir çalışanımızın olması gereken seviyede çalıştığını nasıl anlarız?
 
Bir departmanda çalışanların değerlendirilmesi ve gözlemlenmesi için iki temel yöntem vardır. Ne acıdır ki bir çok yönetici sorunlar ortaya çıkana kadar bu konuda hiçbir adım atmaz ve beklemeyi tercih eder.
 
Birinci Süreç: 30-60 günlük değerlendirme programı
 
Çalışanınızın işinde ne kadar başarılı olduğunu ölçmek için sistematik bir programınız olmalı.
 
Çalışanınız işe zamanında geliyor mu?
 
Çalışanınız görüntüsü ile gurur veren bir profile sahip mi ve üniforma kodlarına aksamadan uyuyor mu?
 
Çalışanınız mesleğinde kendisini geliştirmek için üstlerine sorular soruyor mu?
 
Olması gereken zamanlarda ve özellikle misafir memnuniyeti konusunda insiyatif kullanmaya eğilimi var mı?
 
Çalışanınız kendisi ile birlikte çalışan ekip arkadaşları ile uyumlu mu?
 
Departman standartlarınızı öğrenmiş mi?
 
İşinde organize bir performans sergiliyor mu?
 
İkinci süreç: Çalışanınızı izleyin
 
Pozisyonumuz ne olursa olsun, bir müdür olarak halen yapılacaklar listesi ile dolu bir ajandamız var. Tamamlanması gereken projeler, takip edilmesi gereken bir bütçe, uyarlanması gereken bir forecast, maaşlar vb… Bu liste daha da çoğaltılabilir. Ama kendinize bir sorun lütfen, en son ne zaman sahaya çıktınız ve kafanızda başka hiçbir şey olmadan sadece bir çalışanınızı seyrettiniz? Bundan ne öğrenilebilir? Örneğin:
 
Bir rezervasyon şefi olarak en son ne zaman bir müşteri gibi çağrı merkezini aradınız ve bir rezervasyon yaptırmak için görüştünüz? Eğer bunu yaptınız ise, o konuşmadan ne gibi sonuçlar çıkardınız?
 
Bir restoran şefi olarak bir gün gidip restoranın bir köşesine oturdunuz mu? Bir yandan da garsonlarınızın, barmenlerinizin, komilerinizin konuklarınız ile nasıl iletişim kurduklarını izlediniz mi? Lobinin kuytu bir köşesinden misafir ilişkileri görevlilerinizin, hosteslerinizin insanları nasıl karşıladıklarını takip ettiniz mi? Bu avantajlı noktadan çalışanlarınız ile ilgili farklı bir perspektif kazanmak ister misiniz?
 
Bir Housekeeper olarak en son ne zaman, oteliniz tamamen dolu olduğunda ve bir de büyük bir düğün varken lobiyi, salonları, genel alanları ve birkaç misafir odasını incelikle gözlemleyerek gezdiniz? Bunları belki parça parça yaptınız, ama hepsini bir akşama sığdırmamış olabilirsiniz. 
 
Yapsaydınız neler görecektiniz?
 
Acaba mutfak şefi her gün depoları, soğuk odaları, koltuk altı ambarlarını dolaşıp gıdaların nasıl istiflendiğini kontrol ediyor mudur? Acaba şefler mutfaklarını hem sabahın çok erken saatlerinde, hem de akşam sona yakın inceden inceye gözlemliyor mudur? Bir akşam büfesi telaşında ortalığın ne halde olduğuna bakıyor mudur? Kahvaltı, öğle ve akşam yemeklerinin saatleri dışındaki zamanlarda kısımlara ani baskınlar yapıp ahçılarının nelerle meşgul olduklarını gözlemliyor mudur?
 
Bir yönetici olarak çalışanlarımızın başarılı olmaları için gereken her ekipmanı temin etmeliyiz. Klasik eğitimler, üniformalar, ekipman da yeterli olmaz. Gözümüz sürekli olarak çalışanlarımızın üzerinde olmalı. Süreçleri takip etmeliyiz. Bu sayede olası aksilikleri önceden kestirir, önlem alma şansı buluruz.
 
Unutma: Bir Yönetici olarak bizimle ilgili hükümler hayata geçirdiğimiz aksiyonlar ve çalışanlarımızın performansı üzerinden verilir. Onların olabileceklerinin en iyisi olmaları için herşeyi yapın ve en doğal hakkınız olan mutlu misafir alkışını da duyun.
Yayın Tarihi
01.10.2015
Bu makale 1574 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!