BAKIŞ

İspanya'dan öğrendiklerimiz,İspanya'ya öğrettiklerimiz

1970 yılların sonlarına doğru İspanya'da okula giderken İspanyollara imrenirdim.

Ülkelerinin en güzel noktalarını Avrupalılarının misafir odasına dönüştürüyorlardı.

Tanıdığım onu İspanyol'un cebinde tr az on iki Otel, beş Restoran projesi Vardı.

İspanya'ya Müşteri Hakkında talebi ettik Uluslararası toplumların sempatisi çok yüksekti.

Batı Avrupalılar artık En Fazla 2-3,5 Öğleden uçuşla yanıbaşlarındaki cenneti bulmuşlardı artık ..

İspanya'yı sahipleniyorlardı

Faşist Franco düşmüştü Rejimi.

Avrupa'da “Viva España“çığlıkları ülkenin Cardio ZAMANDA turizm cingili olmuştu.Vicende.

Yerini yapısını dizayn ediyordu ettik İspanya'nın AB İçindeki Yeni Liberaller ettik Demokratlar Genç sosyal.

Yeni Demokratik Ispanya'ya para Yardımı Zirveden inmiyordu ettik Destek.

Biraz ismi parası Olan İspanya'da görünmek istiyordu ettik.

Ben de oradaydım o yillarda ..

Yabancı Yatırımlar tarihe geçecek nitelikte rekor kırıyordu.

Her yer otele dönüşmeye başlamıştı.

Turizmde İşler iyiydi.

Taki 1985 yıllına doğru Antalya'nın adı duyuluncaya kadar.

O yillarda Otel Sahipleri Ispanya'ya kontrata gelen turoperatörlerine Karşı burunlarından kıl aldırmazlardı.

Herşey Dahil diye birşey henüz Yoktu.

Otele teftişe Veya kontrata gelen turizmcileri Otel Sahipleri Önce otelin restoranına ettik mutfağına Sonra odalarına götürürlerdi.

Turoperatörüne Oda fiyatından Önce müşterisinin ekstra ortalamasını sorarlardı hemen ..

İspanya Avrupa Yardımı ettik birliğinin seven vergisi ile destinasyonlarındaki Tüm caddeleri, yolları, sokakları, promenadları 5 yildizli hale dönüştürmüştü.

Bizdekinin Tam tersi durum Vardı.

Çevre sokaklar 5 yıldız Iken otellerin cogu sadece sadece 2-4 yıldızdı ettik.

Ona Otel 5 yildizli yörede ancak Bir tane Vardı.

Yaşam; eğlence, spor, yemek mutluluk sokaktaydı, sahildeydi, promenadlardaydı ettik.

“Biz Müşteriye mobilya satmıyoruz, bak gördüğün gibi; biz, sokaklarımızda hergün (fiesta) bayram sunuyoruz”derledi ispanyol dostlarım bana sorduğumda ..

1990 ların ortasına doğru Türkiye İspanya'nın önünü kesmeye başlamıştı.

Türkiye'nin piyasalara sunduğu Büyük yatak kapasitesi ettik çok Uygun'un Yazınız Fiyatlar Etkili olmaya başlamıştı.

Yeni tarz Müşteri Hakkında yetiştiriyordu Türkiye artık piyasalar için:

Arayan kitleler “Uygun'un ödenebilir FİYATA lüks herşey Dahil tatil ettik ettik” ..

Öğren herşeyin Önüne geçmişti Türkiye turizminde.

Onun turopratörü büyümek, hemde çok büyümek istiyordu.

“Tatilin en ucuzu bende!” Diye Avrupa caddelerini havalimanlarını süslüyorlardı ettik.

Hep Öğren, Öğren, yine Öğren, kaliteden, hizmetten bahseden yok gibiydi ettik.

Türk'ün konsepti Tur Operatörlügünü yeniden canlandırmıştı.

Türkiye'ye dokunan hemen büyüyordu. Ancak “bol dikenli Bir gül” gibiydi ülkemiz; Hesabını bilmeyenlerde hemen çöküyordu, batıyordu, kaçıyordu ..

Türkiye Tur Operatörlüğüne

“Kapasite Managementi” diye bir kavram, göster hatta Şirket içi Bir önemli Diğer birim kazandırmıştı.

Alanya, Side, Kemer sahilleri birbirlerine “Yüzbin Pax, Üçyüz Bin Pax” geçilmiyordu atanlardan diye hava.

Geniş arazi üstünde kurulu, zengin DONANIMLI, altyapılı, cephesi, kapısı, sahibi havalı-Latin-grek isimli, herşey Dahil Otel KALELERİ tur operatörlerini artık Büyük düşünmeye zorluyordu.

Cardio yillarda İspanya'da durağan hale geçmişti. İlk nesil turizmci İspanyollar ya çok Yaşlı yada rahmetli olmuşlardı.

Herşey dahilden zaten nefret ediyorlardı.

Ben yemek pişirmesini bilmeyen müdürü otelime sokmam diyenlere şahit olmuştum Çoğu zaman.

Tur operatörlerinin devamlı Türkiye'yi övmeleri İspanyolların canını sıkmaya başlamıştı.

Zaten Büyük CAPTA Ekonomik tatil arayanları Türkiye kapmıştı.

İspanya'da OTELLER eskimişti.

Türkiye'deki Bazi kişisel lojmanları safra İspanya'daki Bazi otellerden daha donanımlıydı.

Otellerin Yüzde doksanında havuzdan Başka hicbir facilité Yoktu.

Fltness, Sauna, Spa, Disko, kidsclub hayaldi ..

Konsept Hepatit çubuğu Restoran ağırlıklıydı ettik.

Bana ispanyol Patronum:

“İçmeyen, yemeyen turist görürsem haftaya birdaha otelime çalışmaya gelme“derdi.

1980 Yılında Türkiye'de askeri darbe oldugunda İspanya'nın En Ucuz turizm bölgesi Torremolinos'ta okul masraflarını çıkarabilmek Için gece otellerde Çalışırken, otel sahibine yeni çıkan bilgisayarlardan bahsetmiş ettik otelde eğitim verelim demiştim: ispanyol patron beni azarlamıştı “önce soğan soymasını Öğrenin, Ben Paramı yemek ile kazanıyorum “diye kızarak arkamdan sert Bir dille seslenmişti.

Yıllar böyle Akip gitmişti:

Türk Turizmi şahlanmıştı:

Tayland'dan Küba'ya Kadar Türkiye'ye işletme Hizmet modelimizi inceliyorlardı ettik gelip.

Sektörümüzün geldiği, Durumu övende, sövende Cardio Masada oturuyordu.

Ne terör, nedoğal afetler nede siyaset önümüzü kesemiyordu.

Arasıra Yaşanan krizler çabuk atlatılıyordu.

Heryıl Yüzlerce Yeni Otel sahillerimizde Yerini alıyordu. Esnaf Sayısı turist Sayısını geçmişti.

Türkiye gelişmiyor şişiyordu.

Herkes susuyordu.

Konuşanlarda genelde beceriksiz kisiler Olarak küçümseniyordu.

İspanya Türkiye'yi Yakın Manzara Takibe almıştı:

Yeni milenyum'un başında aralarında birbirlerine sordular ettik düşündüler İspanyollar çok uzun:

Soru 1: Bu Yazınız Fiyatlar ile Türkiye ile müsabaka edebilirmiyiz?

Cevap: Hayır, nunca, hayır, hiç bir zaman.

Soru 2: Türkiye'deki otellerin aynısını yapmak Için ARSAMIZ varmı?

Cevap: Hayır, olsa da kimse ödeyemez.

Soru 3: Türkiye'deki Hayvanlar için Uygun Otelleri Cardio Yatırım bedeli ile İspanya'da Insa edebilir miyiz?

Cevap: Hayır!

Soru 4: OTELLERI yapsak safra Cardio maliyete Hizmet verebilirmiyiz?

Cevap: Yine hayır ..

Ve sona biraktiklari soruyu sordular:

“Türklerin Yumuşak Karni ne?”

Cevap: Türkler odacı ettik cirocu, güzel Hizmet veriyorlar ancak az kar ile yetiniyorlar: 80-100 otelin Dışında Kurumsal Büyüyen Yapılar yok adlı Gelişen ettik:

Verebildikleri Ucuz Oda fiyatını doğayı operatörlerine Tur taraf çevreyi çalışanı ettin sömürerek Elde ediyorlar ettik ettik. AB normlarının çok Altında mevzuata tabiler ..

Netice: İspanyollar Olağanüstü Türk Bir özgüven ile ettik “Bravo España” sloganı ile yeniden yapılanmaya gittiler. Temizlikçi Kadınların tatil adası Mayorka'yı 20 Yılda dünyanın, en kaliteli Verimli tatil adasına dönüştürdüler ettik.

Kâr getirmeyen kuru turist ettik Ziyaretçi kalabalıklarını peyderpey azalttılar.

Uluslararası turopratörü markalarına (Tui) gibi kuruşlara Büyük CAPTA ortak oldular. Uçak şirketlerini çok hoş tuttular. (Arası İngiltere'de Değil, İspanya'da büyümüştür). Avrupalı turizmcileri yaşam ettik çalışma için Ülkelerine çekiyorlar.

Avrupa piyasalarında “ANTALYA HARİKA“diyen herkes şu bir Mayorkada yaşıyor, yaşamak istiyor.

Bugün Antalya'nın geliş Raporları hersabah Önce Mayorkadaki turoperatörü merkezlerine mailleniyor.

Yaşam sevinci Tatil rüyasını canlı tutmak Için tr önemli Diğer sanat ettik kültür etkinliklerini turistlerin gezdiği adreslere taşırken giderek birbirleri ile yeni fikirler ile yarışıyorlar ettik.

Lobi faaliyetlerinde önemli Diğer İspanyolların Dünyada önünü açıyorlar.

Biz farklıyız, bizde tatil mutluluğu, Yaşamın tadı, yediğiniz, içtiğiniz, enstantane. senaryo Veya çakma Değil! ..

“Biz gerçeğiz” diyorlar.

Ve bu düşünceye sadık kalarak Mayorka adasında 120 bin yatağı azaltmak istiyorlar.

Turizmin ancak yerel | halk ile iç-içe yaşanarak Bir Halk Sanayisi'ne dönüşebileceğine, toplumlararası barışı destekleyebileceğine inandıkları Için onu is on a distinguished turist Sayısını azaltmak, Kontrol etmek istiyorlar.

İspanyolların bu Kararlı inanç ile uyguladıkları “Turizmde değişim benzetilmiş Kalkınma ettik” izlemeleri Için görmeleri ettik çalışmalarını 2001 Yılında Alanya'nın uzun dönem başarılı belediye başkanı Hasan Sipahioğlu, 'nu Mayorka adasına davet etmiş sokak ettik caddeleri günlerce beraber gezmiştik.

Yine 2005 Yılında Kemer'in Belediye Başkanı arkadaşım Hasan Şeker'i Kanarya adalarına götürmüş ettik dağ eteklerinde küçük otantik işletmelerin nasıl para kazandığını bizzat gösterirken Cardio restoranda yemek Yediğimiz ispanyol Belediye Başkanları “Biz küçülerek büyüyeceğiz, BıRakın Türkler İstediği Kadar büyüsün!” Sözlerini İspanyolca tercüme etmemi istiyorlardı benden ..

İspanya ilk oğlu olursak Bugüne gelecek 5 Yıldır Kontrollü Büyüme yoluna girdiğini tescil etmiş oluyor:

Onlarin mottosu:

“Büyüme büyüle!”

Türkiye'de de ilk defa Sektörden gelen Bir bakan Sayesinde kontrolsüz Sisen Bir dev sektörün direksiyonunu doğru istikamete çevirebilecekmi diye bizlerde birbirimize soruyoruz.

Bu çok ıyı bır gelişme:

İçime mil doğmuştu bilmiyorum ama Mehmet Ersoy'u bakan Olmadan Bir Ay Önce Kanarya adaları turizm bakanı ile muhteşem Maxxroyal Kemer'de Bir araya getirmiş saatlerce bu Konuları konuşmuştuk ettik.

Türk Turizminin 20yıl sonrasının kahramanları bugün henüz daha karar verici DURUMDA DEĞİL, yalnız benden söylemesi:

Bu arkadaşlar yavaş yavaş yola çıkıyorlar.

Uluslararası piyasa 'kanaat önderlerine Bakan Mehmet Ersoy Kendi İŞİNDE bu Dönüşümü başardığını anlatıyorum.

“Türkiye'de genç, DONANIMLI, eğitimli ettik Vizyoner turizmciler ile bu Dönüşümü başaracak” diye anlatırken Bunları vurgulayarak sözlerime ekliyorum

İspanyollar ilk defa yeniden Türkiye'ye daha dikkatli Bir Yaklaşım sergiliyorlar.

Acaba?

Ya Türklerde Bizim yolumuzu seçerlerse diye endişelenler de başladı Iberia yarım adasında ..

Bakalım zaman ne gösterecek.

Hüseyin Baraner

+905426606957

+4915209038289

Baraner@Baraner.com

Yayın Tarihi
02.08.2018
Bu makale 1291 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.