''Deniz Turizmi Yönetmeliği'' nin getirdikleri (1)

Değerli Denizci Dostlarım;

Yaklaşan 2010 yaz sezonu öncesi sizlere Deniz Turizm Yönetmeliği  ve Denizcileri ilgilendiren konular hakkında bilgi vermek istiyorum.

 

1) DENİZ TURİZMİ ’ NİN YASAL  DURUMU :

* Deniz Turizmi, esas olarak kullandığı deniz araçları açısından uluslararası ve ulusal deniz hukukuna bağlıdır.

* İkinci olarak bu araçlarla turizm ticareti yapıldığı için 2634 sayılı yasada Deniz Turizmi adı altında yer almıştır.

* 1980’lerde çıkarılmış olan “Yat İşletme Yönetmeliği”, sektörün tümünü kapsayacak şekilde 2009’da “ “ Deniz Turizmi Yönetmeliği” adıyla yenilenmiştir.  

* Sektör, konusuna göre; başta Bayındırlık ve İskan Bakanlığımız olmak üzere birçok kamu kurum ve kuruluşunun, yasa, yönetmelik ve tebliğlerine bağlıdır. 

 

2) 2009 yılı içerisinde aşağıdaki kanun, yönetmelik ve Bakanlar Kurulu Kararları yayınlanarak yürürlüğe girmiştir:

 

v      Gezi Tekneleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

v      Denizcilik Müsteşarlığının Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname İle Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun

v      Kıyı Tesislerine İşletme İzni Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

v      Deniz Turizmi Yönetmeliği

v      Turizm Tesislerinin Belgelendirilmesine ve Niteliklerine İlişkin Yönetmeliğin Uygulanmasına Dair Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

v      Bazı Mallara Uygulanacak Katma Değer Vergisi ve Özel Tüketim Vergisi Oranlarının Belirlenmesine Dair Karar

v      Özel Teknelerin Donatımı, Kaydı ve Belgelendirilmesi ile Özel Tekneleri Kullanacak Kişilerin Yeterlikleri Hakkında Yönetmelikte de Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

v      Bağlama Kütüğü Uygulama Yönetmeliği

v      Aydın-Didim Yat Limanının daimi yolcu giriş-çıkış Deniz Hudut Kapısı olarak tespiti hakkında karar

3) 2010 YILINDA TAMAMLANMASI PLANLANAN PROJE VE ÇALIŞMALAR

v      Türkiye Bütünleşik Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması

v      Kıyı Yapılarının Tamamlanma Sürecinin Kısaltılmasında Yuvarlak Masa Benzeri Yöntemlerin Geliştirilmesi

v      Günübirlik Gezi Tekneleri Azami Ücret Tarifeleri

v      Turizm Kıyı Yapıları Master Plan Çalışması

v      Fethiye-Göcek Özel Çevre Koruma Bölgesi Göcek Körfezi ile Göcek-Dalaman Koyları Koruma  ve Kullanma Usul ve Esasları

v      Tekne Park Alanları Projesi

v      Türkiye Sualtı Turizmini Geliştirme Projesi

 

Genel hatlarıyla DENİZ TURİZM YÖNETMELİĞİ  hakkında aşağıda bulacağınız yazıyı dikkatlerinize sunar kazançlı  ve bereketli bir sezon geçirmeyi temenni ederim.

Rüzgarınız bol , Pruvanız  Neta olsun .

İyi Seyirler … 

Saygı  ve Sevgilerimle.

 

DENİZ TURİZMİ YÖNETMELİĞİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

         Amaç :

         Madde 1 - Bu yönetmeliğin amacı; Deniz Turizmi; Kruvaziyer gemi limanı, Yat Limanı İşletmeciliği ve Yat İşletmeciliği ile faaliyet alanları gezi, spor amacıyla turizm hizmet ticaretinde deniz alanında kullanılan deniz araçlarının denizcilik ve turizm değerleri açısından güvenli bir biçimde kullanılmasını ve bu alanlarda faaliyet gösteren turizm işletmelerinin faaliyetlerini;  ülke ekonomisine ve ülke turizmine yararlı olacak ve Deniz turizmi sektörünün uluslararası alanda rekabet gücünü arttıracak biçimde, gerekli düzenlemeleri yapmak, ve bu alanda faaliyet gösteren yatırım ve işletmeciler ile kamu görevlilerinin uyacakları kuralları belirlemektir.

         Kapsam :

         Madde 2- Bu yönetmelik; deniz turizmi alanında faaliyet gösteren yatırım ve işletmeciliği, gezi, spor ve amacıyla kullanılan yabancı bayraklı turizm amaçlı deniz araçlarının karasularımızdaki seyir esasları ile Türkiye’de kalış süreleri, kabotaj hakları ve deniz turizminin geliştirilmesi amacıyla alınacak diğer tedbirlere dair hükümleri kapsar.

        Yasal Dayanak :

         Madde 3 -   Bu yönetmelik 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu'nun 37 nci maddesinin A fıkrasının 4 numaralı bendi  ve 355 sayılı Turizm Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümleri uyarınca düzenlenmiştir.

        

Tanımlar :

         Madde 4 – Bu yönetmelikte yer alan;

a) “Bakanlık” deyimi, Turizm Bakanlığı’nı

b) “Müsteşarlık” deyimi, Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığı’nı

c) “Kanun” deyimi, 2634 sayılı Turizmi Teşvik Kanunu’nu,

d) “Deniz Turizmi Amaçlı Liman” deyimi, Kruvaziyer Gemisi Liman veya yanaşma iskeleleri, Yat Limanı, Yat Yanaşma yeri, yat iskelesi ve Yat Çekek Yerlerinin tümünü,

e) “Yatçı” deyimi, Ulusal ve uluslararası denizcilik kurallarına göre mürettebat dışında, turizm amaçlı deniz araçlarında gezi, spor ve eğlence amacıyla bulunan diğer kişileri,

( Maddenin bu kısmı devam edecek)

 

İKİNCİ BÖLÜM 

Deniz Turizmi Amaçlı Limanlar

Deniz Turizmi Amaçlı Liman Yatırım Ve İşletmeciliğinin Kuruluşu ve Belgelendirme :

Madde – 5 Gerçek ve tüzel kişiler bu yönetmelikte belirlenen vasıfları taşımak ve Bakanlıktan  Deniz Turizmi Amaçlı  Liman  Turizm Yatırım belgesi almak şartı ile, Deniz Turizmi Amaçlı  Liman  alt ve / veya üst yapı yatırımı yapabilirler.

Özel ve kamu kurumları tarafından yapılan Deniz Turizmi amaçlı limanları, bizzat bu kurumlar veya bunların kiracıları olan gerçek veya tüzel kişiler; Bakanlıktan Deniz Turizmi Amaçlı  Liman  Turizm İşletme Belgesi almak koşulu ile  işletilebilir.

Bakanlıkça verilen yatırım ve işletme belgeleri, belgede isimleri yazılı gerçek veya tüzel kişilere ait olup, bakanlığın izni alınmadan üçüncü kişilere devredilemez.

Yabancılar tarafından bu amaçla kurulacak işletmelerde Türk uyruklu gerçek ve tüzel kişilerle ortaklık şartı aranır.

Belgelendirme işlemleri için yatırım ve işletmecilerden istenecek bilgi ve belgeler Bakanlıkça belirlenir.

 

Deniz Turizmi Amaçlı  Limanların yatırım uygulama imar planlarının Onaylanması:

    MADDE 6 –Turistik amaçlı liman yatırımlarında; yatırımcı yatırıma ilişkin  1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar uygulama planları veya değişikliklerini Bakanlıkça; Ulaştırma Bakanlığı  Müsteşarlık ve sektör kuruluşlarının işbirliği ile belirlenecek yatırıma ilişkin dokümanları,  Bakanlığa verir.

    Bakanlık bu plan ve dokümanları 3621 sayılı Kıyı Kanunu ve Uygulama Yönetmeliği hükümlerine göre, İlgili Valiliğe gönderir. Valilik en geç bir ay içersinde, İl  İmar Müdürü,  İl Turizm Müdürü, İl Çevre Müdürü, Ulaştırma Bakanlığı DLH Genel Müdürlüğü Bölge Müdürü ve Denizcilik Müsteşarlığı Bölge Müdürü ile Yatırım alanının bağlı bulunduğu Belediye Başkanını ve Yatırımcı ile sektör kuruluşunu  toplantıya çağırarak, yatırım plan ve dokümanlarını görüşerek yatırımcıya ön ced hazırlaması için izin verir ve hazırlayacağı yatırım raporunu Turizm Bakanlığı’na gönderir.

    Bu toplantılara Vali veya vali yardımcısı Başkanlık eder.

    Yatırımcı ön ced çalışmalarını tamamlayıp bu konuda düzenlenen raporu Turizm Bakanlığı’na gönderir.

    Turizm Bakanlığı yatırım plan ve dokümanlarını, Valilik yatırım  ve Ön ced raporunu 15 gün içersinde İmar İskan Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı, Çevre Bakanlığı Denizcilik Müsteşarlığı ve yatırım alanının ilgisine göre diğer ilgili bakanlıklara göndererek bu kamu kuruluşlarını gönderme tarihinden itibaren en geç bir ay içersinde toplantıya çağırır. Bu toplantıya Yatırımcı ve sektör kuruluşu da davet edilir.

Bu toplantıda yat limanı yatırımına ilişkin plan ve dokümanlar tartışılır ve oy çokluğu ile karara bağlanır. Toplantıda 1000 yat kapasitesinin üstendeki yat limanı yatırımlarından kurul kararı ile ced raporu istenebilir. Ced raporunun istenmesi halinde toplantı ced raporunun hazırlanması için ertelenir.

    Ced Raporunun istenmesi halinde yatırımcı ced raporunu hazırlayarak Bakanlığa sunar ve bakanlık ced raporunu ilgili kamu kurumlarına göndererek tekrar 1 ay içersinde toplantıya çağırır.

    Kurul tarafından yatırım planının kabul edilmesi halinde Bakanlık yatırım planlarını ilgili kurumlara gönderir ve ilgili kurumlar yatırım planlarının ilgili kısımlarını kurul kararını gerekçe göstererek en geç bir ay içersinde onaylarlar. Bu sürenin geçirilmesi halinde plan onaylanmış kabul edilir.

    Kurul toplantılarına Turizm Bakanlığı Müsteşar veya Müsteşar Yardımcısı Başkanlık eder, kurula davet edilen kamu kurumları bu toplantılara Müsteşar, Müsteşar Yardımcısı veya ilgili birim Genel Müdürü seviyesinde katılır. Kamu kurumları kurul toplantılarında kurum teknik elemanlarını da hazır bulundurabilir.

    Kurul toplantılarında toplantıya katılan her kamu kurumunun bir oy hakkı vardır, yatırımcı ve sektör kuruluşu oy kullanamaz.

 

Fiziksel Nitelikler :      
Madde  7-

a) Kruvaziyer gemi limanlarının fiziksel nitelikleri Bakanlıkça;
    Ulaştırma Bakanlığı  Müsteşarlık ve sektör kuruluşlarının işbirliği ile düzenlenir.

b)      Yat Limanlarında aşağıdaki fiziksel özellikler aranır,

         aa) Liman baseni içersinde çalkantıların 30 cm den fazla olmamasını
               sağlayacak biçimde proje düzenlenmesi,

         bb) Kirletici özelliği olan tatlı veya atık suların korunmuş liman alanına
               akmasının engellenmesi,

         cc) Ana ulaşım yollarına bağlantının olması veya sağlanması,

         dd) Kara alanının işletmecilik anlayışına uygun olması

 

Alt yapı nitelikleri
Madde 8 –

a) Kruvaziyer gemi limanlarının alt yapı nitelikleri Bakanlıkça; Ulaştırma Bakanlığı,  Müsteşarlık ve sektör kuruluşlarının işbirliği ile düzenlenir.

b) Yat Limanlarında aşağıdaki altyapı nitelikleri aranır,

         aa) Korunmuş su alanında, işletme planında öngörülen ihtiyaçlara göre su
               derinliklerinin sağlanması,

         bb) Yatların düzenli ve emniyetli bir şekilde yanaşabileceği ve
                bağlanabileceği nitelikte rıhtım ve iskeleler,

         cc) Denizden emniyetli girişi sağlayacak fenerler ve
               Denizcilik Müsteşarlığı Vasıflar Yönetmeliğine uygun
               her türlü işaretler,

         dd) Rıhtım ve iskelelerde yeterli derecede yerden aydınlatma sistemleri

         ee) Yatlardan tahliye edilecek atık pis sular ile sintine suyunu almaya ve işletme niteliklerine uygun kapasiteye sahip mobil toplama tankerinin faal bir biçimde bulundurulması,

 

Üst Yapı Nitelikleri:

Madde 9-

a) Kruvaziyer gemi limanlarının üst yapı  nitelikleri Bakanlıkça; Ulaştırma Bakanlığı,  Müsteşarlık ve sektör kuruluşlarının işbirliği ile düzenlenir.

b) Yat Limanlarında aşağıdaki zorunlu üst yapı nitelikleri aranır,

aa) Rıhtım ve iskelelerde yatlara doğrudan hizmet sağlayacak hizmet kutuları,

bb) Bakanlar Kurulu Kararı ile deniz hudut kapısı olarak belirlenmiş veya belirlenecek yat limanlarında, hudut giriş ve çıkış işlemlerini yapmaya yetkili kamu birimleri için bir mahalde toplanmış hizmet üniteleri,

cc) Kadın ve erkek yatçılar için duş, wc gurupları yapılması (en az bağlama kapasitesinin % 10’u kadar)

dd) Çamaşır yıkama yerleri ve yıkatma imkanı

ee) Katı ve sıvı atıkların  liman dışına atılması için 2872 sayılı Çevre Kanunu ve ilgili yönetmeliklerine uygun şekilde çevrenin zarar görmemesinin sağlayacak tasfiye veya şehir kanalizasyon sistemine bağlantı,

ff)) Limana emniyetli giriş ve çıkışları sağlayacak ve kılavuzluk hizmeti verebilecek palamar botu,

gg) İlk yardım ünitesi

hh) Yangın söndürme sistemi,

ıı)   Yat limanı yönetim ve ön büro ofisi,

jj) Yatçıların dinlenmelerini sağlayacak ve bir arada bulunmalarını sağlayacak sosyal tesis,

kk) Gerekli kapasitede Otopark

ll) Deniz ve kara alanında ki yatların güvenliği için İşletme ilkelerine uygun güvenlik sistemleri,

mm) Çalışan personel için duş, wc ve dinlenme yeri,

c) Yat Limanlarında sektörün uluslararası rekabet gücünü arttırmak amacıyla yatırım ve işletme ilkeleri doğrultusunda aşağıdaki  üst yapılar yapılabilir.

aa)  Gümrüklü ve gümrüksüz akaryakıt istasyonu veya tankeri,

bb) Gümrüklü ve gümrüksüz Alış veriş merkezi,

cc) Yeme, içme yerleri,

dd) Yatçılara hizmet verecek ve nitelikler yönetmeliğine uygun konaklama tesisi, (Bağlama kapasitesinin % 50’sinden fazla olamaz.)

ee) Yönetmeliğin 10 maddesine uygun yat çekek alanı ve vinç sistemleri,

ff)  Teknik servis hizmetleri ve bu hizmetlere uygun teknik atölyeler, gümrüklü veya gümrüksüz yatlarla ilgili eşya depoları,

gg) İşletmenin gerekli izinleri alarak, sundurma işletmeciliği de yapmak istemesi halinde bu iş için tahsis edeceği açık veya kapalı alan,

hh)  Spor tesis ve alanları,

 

Yat Yanaşma Yeri
Madde 10 –
Yatların genel olarak yerleşme merkezlerinin dışında ve doğal koylarda yanaşabilmelerini sağlayan onların temel ihtiyaçlarını karşılayan pis su ve çöplerini toplayan turizm tesislerdir.

Yat Yanaşma yerlerinin belgelendirilmesinde bu yönetmeliğin 7 maddesi ile 8 maddenin (b) bendinin aa, cc, ee, gg, hh, jj, (c) bendinin aa, bb, cc,  hh fıkraları hükümleri aranır.

 

Yat Çekek Yeri
Madde 11 –

Yatlara, güvenli bir şekilde karaya çekme, bakım ve onarım hizmetleri ile denize indirme hizmetleri sunan turizm tesisleridir.

Yat Çekek Yerlerinin  belgelendirilmesinde,

a) Karaya çekilmesi planlanan tekne niteliğine uygun yat çekek teçhizatı,

b) Çekek teçhizatına uygun deniz yapıları (parmak iskele, rıhtım ve eğimli rıhtım)

c) Stablize malzeme serilmiş ve sıkıştırılmış; tekne park alanı,

aa)Drenaj kanalı

bb)Yangın alarm ve söndürme sistemleri,

cc)Park alanı aydınlatması,

d) Kapalı veya seyyar atölye üniteleri,

e) Çekek yeri çalışanları için, duş, wc, ortak yeme içme mahalli, dinlenme yeri,

f) Çekek alanında emniyeti sağlayıcı tedbirlerin alınması,

g) Çevreye zararlı katı ve sıvı atıkların ayrı, ayrı depolanmasını sağlayacak sabit veya hareketli depo sistemleri ve arıtma tesisi. (Şehir Kanalizasyon sistemine bağlı alanlarda arıtma sistemi aranmaz.)

h) Yatların kara alanında park edilmesi sırasında en geniş kemere esas alınarak yatlar arasında en az bir metre mesafe bırakılması

 

Deniz Turizmi Amaçlı Limanların İdaresi :
MADDE 12-
Deniz Turizmi  Amaçlı  Limanların idaresi, İşletmeciler tarafından kanun ve yönetmeliklere uygun, bu gibi işletmeler arasında birlik ve beraberliği sağlayacak, işletmenin özelliklerine göre özel hükümleri de kapsayacak bir biçimde hazırlanmış ve Birliğinde görüşü alınarak, Bakanlıkça onaylanmış,  işletme yönetmeliğine göre yapılır.

         Bu işletmelere giren Deniz Turizmi gemi, yat, yatçı,  mürettebat ve Kruvaziyerler ile diğer kişiler ve bu işletmelerde bulunan hizmet ünitelerinin kiracı ve işletmecileri ile bunların personelleri,  bu yönetmelik hükümlerine ve yat limanları sorumlu müdürlerinin kararlarına uymakla yükümlüdürler.

Yat limanı işletme yönetmeliği Türkçe ve İngilizce olarak  Deniz Turizmi Amaçlı  Limanların   idare binalarının görünür bir yerinde ve okunacak şekilde devamlı bir biçimde ilan edilir.

 

İşletme yönetmeliğinin Esasları :
Madde 13 -

Deniz Turizmi Amaçlı limanları işletme yönetmeliğinde, aşağıdaki ana esasların bulunması zorunludur.

a) Yatların, yat limanlarına girişi, bağlanması, kışlaması, karaya çekilmesi, bakım ve onarımı, denize indirilmesi ve yat limanından çıkışlarına ilişkin düzenleme ve hükümler,

         b) Donatan veya donatan adına yata zilyet bulunan kişiler ile kaptan , mürettebat ve yatçıların,  yat limanı tesislerinde veya yat limanındaki diğer yatlarda meydana getirecekleri hasar ve zararların tazmininden bizzat sorumlu oldukları ve söz konusu hasar ve zararlar ödenmeden yatın limandan ayrılmasına yat limanı  müdürlüğünce izin verilmeyeceğine ilişkin hükümler,

c)  Yat limanında bağlı bir yatın sabinin veya ekibinin  değişmesi halinde, yatın yeni sahibinin adı, soyadı ve açık adresi ile bu kurallara uyacağını bildiren bir belgeyi yat limanı yönetimine vermesinin zorunlu olduğu; aksi halde bu kurallara uyulmamasından doğacak sonuçlardan yatın eski sahibinin sorumlu tutulacağına ilişkin hükümler,

         d) Yat limanında bağlı yatların olağanüstü hallerde bağlama yerlerinin değiştirilebileceği, gerekli acil tamiratın donatan veya kaptan adına yaptırılabileceği ve buna ilişkin bedellerin kaptan veya donatandan tahsil edileceği yolunda hükümler,

         e) Yat limanının huzur ve güvenini bozan yat ile yatçıların ve, bunların donatan ve mürettebatının,  uyarılması ve gerekiyorsa yat limanı sınırları dışına çıkartılabileceğine ilişkin hükümler,

         f)  Kötü hava şartları ve irtifak hakkı ve kira sözleşmesi hükümleri saklı kalmak üzere yat dışındaki deniz araçlarının yat limanına bağlanamayacağına dair hükümler,

g) Yat limanının huzurunu ve güvenini bozan, tarifelere uygun biçimde tahakkuk ettirilen hizmet bedellerini ödemeden, yat limanından ayrılan yatların isimlerinin en geç üç gün içinde sektör kuruluşuna  bildirilmesine ilişkin hükümler,

 

Deniz Turizmi Amaçlı  Liman   Bağlama Sözleşmesi  :
Madde 14 –
Deniz Turizmi Amaçlı  Liman  İşletmecileri ile Kruvaziyer Gemi ve yatların sahip veya kaptanları arasında;  limanlarına bağlanan veya karaya çekilen Kruvaziyer Gemi ve yatlarla ilgili Bağlama Sözleşmesi yapmak zorundadırlar.

         Bağlama Sözleşmesinin bir sureti, donatan veya kaptana verilir.


Yat bağlama Sözleşmesinin Hukuki Niteliği :
Madde 15 -

Bağlama Sözleşmesi; Deniz Turizmi Amaçlı  Liman İşletmecileri ile Kruvaziyer Gemi ve yatların sahip veya kaptanları arasında karşılıklı olarak imza altına alınmış ve tamamen tarafların rızasına dayalı karşılıklı bir akittir.

Taraflar bu akdin hükümlerine uymakla yükümlüdürler.

Bu akdin tarafları, ihtilaf halinde bu ihtilafa uygulanacak Türk Hukuk Kurallarını ve akdin imzalandığı yere en yakın Türk Mahkeme ve İcra Dairelerinin yetkilerini ve Kruvaziyer Gemi veya yatı adres göstererek yapılacak tebligatları kabul ederler.


Deniz Turizmi Amaçlı  Limanların  Sorumlu Müdürlerinin Nitelikleri :
Madde 16 -

Yat limanlarına sorumlu müdür olarak atanacak kişilerde aşağıdaki nitelikler aranır.

         a) T.C. Vatandaşı olmak

         b) Ağır hapis veya yüz kızartıcı suçlardan, hileli iflas veya kaçak Deniz Turizmi işletmeciliği veya seyahat acentesi faaliyetlerinden dolayı  hüküm giymemiş olmak,

         c) En az lise mezunu olmak,

         d) Yat ve Yat limanı işletmeciliğinde en az üç yıl çalışmış olmak,

    Bağlama Sözleşmeleri, Türkçe ve İngilizce olarak, İşletmelerin özelliklerine göre taşıyacakları özel hükümlerin yanında genel hükümleri de içermek ve Birliğin görüşü alınarak Bakanlıkça onaylanmak zorundadır.

   (Devam edecek) 

Yayın Tarihi
12.04.2010
Bu makale 19129 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
sevgili dostum İzzet kalemine sağlık cok güzel yazmışın bu kadar cok kıyısı olupta bunun kıymetini bilmeyen başka ülke yoktur sanırım. denizlerimizin kıymetini bilmediğimizi bir kenara bırakalım, sanki yokmuş gibi davranıyoru, cok basit bir örnek vereyim 7.500 000 nüfuslu ve kıyı sı malum İsrailde 2.500 000 adet kayıtlı dalıcı brövesi var. Türkiyede ise 75.000 000 yaklaşık nüfusa 500 000 cok altında dalıcı var . dalış turizmi için dünyadaki sayılı habitat larına sahibiz tüm dünyadan bu işi sevenleri yurdumuza cekebiliriz ama malesef buda sadece söylemlerde kalan bir temenni ...

Engin MERT 12.04.2010

Yazara Ait Diğer Makaleler

ÇOK OKUNAN

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!